23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

B&O tvinges til traditionel turnaround

Bang & Olufsen tvinges fortsat til at spare og fokusere forretningen.

Der har været en imponerende salgsvækst i business to consumer-divisionerne, men hvis den skal udnyttes optimalt bliver B&O nødt til at sælge fra og foretage store besparelser, skriver Økonomisk Ugebrev Formue.

Eksempelvis ville det kræve store investeringer at få gang i Automotive og ICEPower, der er selskabets to business to business-divisioner.

Derfor valgte B&O at sælge Automotive til Haman lige før påsken, mens ICEPower også er blevet sat til salg.

Det ser ud til, at topchef Tue Mantonis vækstplan for B&O er ved at virke, efter at B&O landede en 19 pct. vækstrate i tredje kvartal af regnskabsåret 2014/2015.

Selskabet har dog fortsat svært ved at tjene penge.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|